Úřad práce si vás dovoluje informovat o změně v oblasti zaměstnanosti, která v tuto chvíli probíhá.
Digitalizujeme podávání žádostí o zprostředkování zaměstnání a o podporu v nezaměstnanosti. Nově bude možné podávat žádosti online, skrz klientskou zónu Jenda – Klientská zóna MPSV.
Tato změna by mohla výrazně pomoci hned v prvních dnech nového roku, kdy tradičně dochází k největšímu náporu na pobočkách. Pokud tito klienti podají žádost online, nejen že se tím předejde dlouhým čekacím frontám, zároveň nebudou limitování úředními hodiny.
Do evidence uchazečů o zaměstnaní se musí klienti zaevidovat nejpozději 3 pracovní dny po ukončení pracovního poměru. Jenda přináší výhodu v tom, že mohou využít online podání i během státních svátků či víkendů.
To by i vzhledem ke zkrácenému prvnímu pracovnímu týdnu roku 2025, mělo pro klienty znamenat více času na vyřízení žádostí. Nadále však platí, že není možné ani online žádat o zařazení do evidence uchazečů o zaměstnání dříve, než klientovi skončí pracovní poměr.
K přihlášení do Jendy je možné využít chytrý telefon, či jiné zařízení s přístupem k internetu. Bude tedy možné své záležitosti ohledně změny zaměstnání vyřídit opravdu kdykoliv a odkudkoli.
Samotné přihlášení probíhá přes Identitu občana, například eObčankou či bankovní identitou, čímž se ověří klientova totožnost. Rozhraní Jendy je navrženo tak, aby bylo pro uživatele co nejpřívětivější.
Vyplňování formulářů je velmi návodné a intuitivní – při vyplňování jsou nabízeny klientům varianty odpovědí a u pojmů, které by mohly být nejasné, naleznou vysvětlivky.
Bude-li k žádostem potřeba připojit dokument, stačí ho naskenovat či vyfotit mobilním telefonem a nahrát. Pokud by se stalo, že bude po podání žádosti něco chybět, bude klient na tuto skutečnost upozorněn.
Po přihlášení do Jedny, lze vybrat způsob, jakým jsou tyto notifikace zasílány – SMS zprávou či emailem. Zároveň se všechna upozornění propíší i do klientské zóny.
Pokud klient nebude mít možnost či z nějakého důvodu nebude chtít využít online podání, může využít tzv. asistované podaní na pobočce úřadu práce. Možnost osobní návštěvy kontaktního pracoviště tedy nadále zůstane, změní se pouze forma poddání žádosti.
Vyplňovat papírové formuláře již nebude možné, vše s klienty vyplní digitálně pracovníci úřadu práce.
Věříme, že tato změna přinese klientům řadu výhod a pomůže jim šetřit čas při vyřizování jejich záležitostí.
Úřad práce ČR - Kontaktní pracoviště Pardubice